Deskundigheid op meerdere gebieden bij Fysiotherapie Degeling.

Bijna vijf jaar geleden betrok Danny Degeling zijn praktijkruimte bij Sportschool Jumping Feet aan de Industrieweg 13C in Grootebroek. Hier is hij als fysiotherapeut en met zijn deskundigheid op meerdere gebieden inmiddels niet meer weg te denken. En natuurlijk niet alleen voor de sporters binnen de sportschool, maar ook voor de mensen buitenaf. Want iedereen is welkom en dit zonder lange wachttijd omdat snel en goed herstel voorop staat! Met een goede en gratis parkeergelegenheid is Fysiotherapie Degeling

Bron: De Streker

prima toegankelijk.  De praktijk is op werkdagen geopend, inclusief de maandag- en donderdagavond.

Therapie voor iedereen

Met fysiotherapie, massages, taping en de beheersing van een unieke therapie uit Nieuw-Zeeland brengt Danny Degeling de mensen snel weer op de been. In de praktijk kunt u terecht voor fysiotherapie bij bijvoorbeeld revalidatie na een operatie, een (sport)blessure en/of beperkingen door een chronische ziekte. Danny heeft binnen de sportschool zijn eigen praktijkruimte.

Tapen:

De taping geeft buiten de behandeling om een goede ontspanning van de spieren en kan voor tal van klachten worden ingezet. Het corrigeert een foute stand van een gewricht, vermindert (spier)pijn en hoge (spier)spanning en verbetert de bewegingsuitslag.

Unieke manuele therapie uit Nieuw-Zeeland:
Met deze pijnloze techniek wordt een scheefstand in een gewricht gecorrigeerd. Deze correctie gaat vaak gepaard met een spectaculaire vermindering van de beperking en pijn en dit zonder te kraken! Onlangs kwam iemand in de praktijk bij Danny met een zwaar geblesseerde elleboog die niet meer volledig gestrekt kon worden. Terwijl de orthopeed zei dat er niets meer aan gedaan kon worden, wist Danny door middel van deze therapie de klacht wel op te lossen. De therapie kent 150 technieken, is voor bijna alle klachten inzetbaar en werkt op een enkele uitzondering na altijd. Een verzwikking, een tenniselleboog, hoofdpijnen of groeipijnen zijn maar enkele voorbeelden die met deze therapie positief aangepakt kunnen worden.

Revalidatie-abonnement

Mocht het voor de behandeling nodig zijn, maakt Danny gebruik van de apparatuur en de mogelijkheden van de sportschool. Mocht iemand tijdens de revalidatie ook zelf willen trainen in de sportschool, kan er een revalidatie-abonnement afgesloten worden. Dit abonnement kan na de revalidatie weer opgezegd worden. Lid worden van de sportschool is in dit geval dan geen verplichting, maar dit mag en/of kan natuurlijk wel.

Deskundigheid

“Het is fijn dat er een fysiotherapeut binnen de sportschool aanwezig is”, benoemt een aanwezige sporter als we een rondleiding krijgen. “Ik heb al regelmatig gezien dat Danny, als hij tijd heeft tussen de behandelingen door, wordt aangesproken door mensen met korte vragen of eventuele kleine lichamelijke blessures”. Ook het personeel van Jumping Feet is blij met Danny. Zo laat fitnessinstructeur en personal trainer Dennis Hoeve aan ons weten: “We doen allebei ons eigen ding. Als personal trainer moet je niet denken dat je een fysiotherapeut bent. Als iemand bijvoorbeeld last heeft van zijn rug, weet ik de oefeningen die kunnen helpen. Maar bij een blessure moeten we eerlijk zijn en een doorverwijzing maken naar de fysiotherapeut. Het is dan ook heel fijn dat we elkaar op deze manier kunnen versterken en met de deskundigheid van Danny is dit zeker een win-win situatie.

Vergoeding

Fysiotherapie Degeling is tegenwoordig zonder verwijsbrief van de huisarts toegankelijk. Qua vergoeding wordt fysiotherapie alleen vergoed door de zorgverzekeraar bij een aanvullende verzekering voor fysiotherapie. De basisverzekering vergoed fysiotherapie tot 18 jaar en bij een aantal chronische aandoeningen. Controleer dus zelf bij uw zorgverzekeraar voor hoeveel behandelingen u verzekerd bent. Er kan natuurlijk altijd een afspraak gemaakt worden, maar het kan zijn dat dit dan voor eigen kosten komt.

Voor meer informatie over alle behandelingen en dergelijke kijkt u op: www.fysiodegeling.nl
Of neem contact op via mail/telefoon: fysiodegeling@ziggo.nl of op 06-30 24 56 01.